zondag 14 mei 2017

Liefde voor keramiek

Wat kan ik toch blij worden voor mooi servies! Ik heb gewoon een zwak voor mooie schaaltjes, kopjes, bordjes. Vooral als ze handgemaakt zijn. 


Een tijdje geleden ben ik begonnen met onze keukenkastjes eens op te ruimen. Dit omdat we eindelijk begonnen zijn met de keuken slopen! Heel veel spulletjes heb ik naar de kringloopwinkel gebracht. Toen dacht ik, ja we gaan alleen nog maar van 'mooi' servies eten!


Het servies van House Doctor en Broste Copenhagen zijn op het moment mijn favoriete.
Het is prachtig keramiek dat handgemaakt is, dus niets is precies hetzelfde. 
Van House Doctor vind ik zelf de serie Rustic erg mooi. Hier hebben we ontbijtbordjes, schaaltjes en koffiekopjes van. Maar Broste Copenhagen heeft ook echt super mooi servies! De serie Nordic Sand wil ik graag zo volledig mogelijk aanvullen. Hiervan hebben we nu de dinerborden en schaaltjes. 
Oké het is niet echt goedkoop, maar wel leuk om te sparen. Elke maand of als het kan, koop ik er graag iets moois van. Het is ook een leuk idee om te vragen als je bijna jarig bent en komt dat nou goed uit, volgende week is mijn verjaardag! ;)


Wat trouwens ook heel mooi servies is, is dat van Loods5 eigen merk. Het is zo simpel dat het prachtig is! 
De schaaltjes zijn helemaal wit en hebben twee lagen. De bovenste laag is glanzend en de onderste laag is mat. Echt prachtig!
Het leuke hiervan is dat het iets vriendelijke voor je portemonnee is. 


Wat zeker nog op mijn lijstje staat zijn de goudkleurige bordjes van &Klevering. Daar wordt je toch al vrolijk van als je er naar kijkt! 
En wat vinden jullie van het mooie tijdloze servies van Piet Boom? Prachtig in zijn eenvoud. 
Nu nog een mooie grotere metalen vitrinekast (het liefst die van Presenthouse of Loods5) om alle bordjes, schaaltjes en kopjes mooi tot hun recht te laten komen! 






X. 


1 opmerking:

  1. Super mooi voor op tafel Alleen denk ik wel dat het bij je huis style moet passen

    BeantwoordenVerwijderen