dinsdag 7 februari 2017

De jacht naar DE bank

Het is zover, wij gaan voor het eerst samen opzoek naar een gezamelijk meubelstuk!
Natuurlijk hebben we wel meubelstukken in huis staan, maar we hebben nog nooit samen iets uitgezocht.


Je weet toch hoe dat gaat (tenmiste bij ons dan), ik vind iets mooi en mijn vriend zegt dan uiteindelijk 'oke prima' en dan koop ik het. Maar nu gingen we samen opzoek naar een nieuwe bank.
Welke kleur wordt het, stof of leer, hoekbank of 3 zitter, strakke bank of plofbank. Zoveel opties!
Meestal zitten we op één lijn, tot de banken jacht begon.

In mijn hoofd had ik een hele lichte (het liefst witte) Scandinavische bank bedacht met stalen zwarte pootjes, maar blijkbaar dacht ik daar alleen zo over.
Mijn vriend had een grote landelijke plofbank ingedachte en het liefst in taupe of donker grijs.
Je kunt je waarschijnlijk dan wel voorstellen hoe die zoektocht ging ;)


Na uren lang op internet te hebben rondgestruin en vele winkels te hebben bezocht, hadden we het beide een beetje opgegeven. En eerlijk is eerlijk, ik wou het liefst mijn zin (welke vrouw nou niet?)
Het is ook zo moeilijk om met zoiets tot een middenweg te komen!


Terug op weg naar de auto, in een mooie ruime etalage, stond daar een prachtige lichte, behoorlijk grote, mooie stoffen, plofbank. Zou het dan toch zo zijn...?

We gingen snel naar binnen (dit was echt de allerlaatste winkel die ik in mocht) en ja hoor we waren gelijk verkocht (dacht ik)! Opeens kwam de eeuwige twijfelaar weer in mij naar boven. Nog steeds had ik een Scandinavische style in mijn hoofd, maar ik vond deze ook ineens heel mooi. Moeilijk, moeilijk, moeilijk keuzes maken.


Die dag in die winkel hebben we toch nog een keuze gemaakt, waar we beide heel blij van werden. Wat het uiteindelijk is geworden, vertel ik je in mijn volgende blog :)

X.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten