donderdag 16 februari 2017

Keuken inspiratie

Ons huis is bijna af, maar de keuken is het enige grote wat nog aangepakt moet worden. En het is echt 'moeten' want de tegels komen van de muur af zeilen en we stoten dagelijks ons hoofd aan de bovenkasten...Vandaar dat de keuken ook nóóit op de foto staat ;)


Wij weten eigenlijk nu al dat we hier niet altijd willen blijven wonen. Begrijp me niet verkeerd, want het huis is echt zalig! We hebben een grote woonkamer met keuken en nog een aanbouw voor de bijkeuken en wc en een heerlijke tuin met overkapping, maar boven is het in verhouding kleiner. Dus ooit zullen we hier weggaan (met pijn in mijn hart). 
We hebben daarom besloten om de keuken netjes te maken, maar willen hier niet mega veel geld aan kwijt zijn. 


Dit is trouwens nog best lastig, want als je eenmaal begint met zoeken kom je zoveel moois tegen! De verleiding voor mij is dan behoorlijk groot. Maar nee Sun, low budget! :)


De zoektocht is dus begonnen! 
Natuurlijk geen keuken van DMG, na alles wat we daar van hebben gezien... Dus eerst gekeken bij de Ikea. Super mooie keukens voor niet veel geld en mega veel mogelijkheden!
Nu kwam mijn vriend ook met Kvik. Ik moet zeggen daar hebben ze ook echt prachtige keukens. Mocht je toevallig hier ervaring mee hebben? Ik hoor het graag! 


Op Pinterest is de inspiratie echt eindeloos! 
Wordt het een strakke witte greeploze keuken, een hoekkeuken of toch een eiland? Lastig hoor! We zijn er in ieder geval wel oveuit dat het geen landelijke keuken gaat worden. 
We hebben ook nog eens rekening te houden met onze mooie maar vrij aanwezige houten vloer. Niet alles past hierbij. 


Nu kwam ik ook op Pinterest een keuken tegen met open kasten. Oké misschien niet ideaal, maar wel heel leuk en die kunnen we zelf maken!
Jeetje ik vind het al zo moeilijk om keuzes te maken en helemaal met al die mogelijkheden! Wat dacht je van het werkblad, ook lastig. Een dun of een dik, beton, wit, zwart, graniet, laminaat?! En dan hebben we nog de wasbak en de kraan. Ik heb wel voor mezelf besloten dat ik de kraan graag in een kleur wil. Dus wit, zwart of messing. Ik denk dat die wit gaat worden ;)

Wat trouwens ook best lastig is om te bedenken wat er op de muren moet komen. Wij vinden straks en simpel altijd mooi en tijdloos, maar mooie oude tegeltjes zijn ook heel tof! En dan heb je ook nog dat grote bakbeest (de afzuigkap). Daar heb ik nog nooit een mooie variant van gezien. Dus misschien wordt die wel weggewerkt door een strakke koof.


Conclusie: we (ik) zijn nog steeds aan het oriënteren. Mijn voorkeur neigt meer naar een strakke tijdloze keuken. Met een dun werkblad, een witte kraan en een doorleefde houten plank voor het 'pronk' servies erboven.

Mocht je nou leuke ideeën en/of tips voor me hebben? Dan hoor ik het graag! :)

X.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten